Zadnjič sta mi dva v enem dnevu rekla: »Zakaj bi plačal ne vem koliko za ležišče, če ga bom moral čez 5 let že zamenjati«.
»Kako to misliš?«
»Zdravniki pravijo…«
»Kateri zdravniki?«
»Ja, prodajalci pravijo, da je potrebno ležišče po petih letih menjati.«
Aha, prodajalci. Pogovor se je kot nalašč v obeh primerih zasukal v drugo smer, tako ju nisem mogel vprašati, kdo konkretno jima je povedal o petih letih in kaj vse je še rekel … Ampak saj to pravzaprav sploh ni važno.
Sem pa kasneje pogledal nekaj prodajnih katalogov, s katerimi so vsak dan preobloženi naši nabiralniki, če se tudi v njih reklamira menjava ležišč na 5 let. Niti v enem nisem našel ničesar o petih letih. Pač pa sem našel ponudbo, ob kateri mi je, to pa že moram reči, zastal dih. Za luksuzno ležišče ekskluzivne kakovosti, ki ga lahko kupim za 185 €, mi prodajalec nudi 25-letno garancijo! To pa je ponudba! Ohoho!
Prodajalec za 185 € ponuja luksuzno ležišče ekskluzivne kakovosti. In zanj garantira 25 let.
Si predstavljate: Za 185 € bomo dobili razkošno ležišče, ki 'presega zadovoljitev potreb povprečnega človeka'. Dobili bomo ležišče ekskluzivne kakovosti, tako rekoč 'ležišče za izbrance'. Za samo 185 €. In da gre zares, prodajalec za to ležišče ponudi 25-letno garancijo. Ne jamstvo, garancijo! To je sanjsko: Luksuz za izbrance za 185 €. Naslednjih 25 let lahko preležite na postelji, in to vas bo stalo 2 centa na dan. In ko boste po 25 letih vstali iz postelje, bo ležišče še vedno nudilo udobje kot prvi dan. To ni šala. Prodajalec vam to garantira.
Dobro, boste rekli, o tem smo lahko brali v blogu Človek ni nikoli dovolj pozoren na to, kaj kupuje.
A zakaj 25-letna garancija, če morate menjati ležišče vsakih 5 let? Tako pravijo zdravniki. Pravzaprav pravijo prodajalci, da tako trdijo zdravniki. Zakaj izdelovati ležišče za 25 let, če ga morate na 5 let menjati? Zakaj plačevati za ležišče 185 €, če bi lahko odšteli 5-krat manj, torej 37 €? Koga pri vsem tem zanima resnica? Ali da bi pri lastnostih ležišč in zgradbi ležalnega sistema morala vladati jasnost? Koliko ljudi danes sploh še pomisli, da bi pri visokokakovostnih izdelkih proizvajalec in prodajalec morala to tudi dokumentirati in predložiti dokazila o testiranju izdelkov in vseh certifikatih?
25-letna garancija in menjava na 5 let sta dve skrajnosti. Ena drugo izključujeta, kar pa ne pomeni, da v trgovini ne moreta živeti v sožitju. Vsako obdobje prinaša 'cvetke', ki služijo prodaji, 'zadovoljni' z njimi pa so očitno tako kupci kot prodajalci. Ena takih cvetk, najbrž spada med plevele, ker je zelo trdovratna, je ležišče s 100 % naravnim lateksom, ležišče, ki ne obstaja, se pa prodaja in kupuje že desetletja.
Menjava ležišč na 5 let je prijazna 'prodajna cvetka'. Najprej seveda zato, ker v posameznih primerih drži. Potem ponuja kupovanje ležišč po nizki ceni, kar se v kriznih časih, ki jih živimo, sliši še posebej 'prijazno'. Usmerja nas v pogosto menjavanje ležišč in nam omogoča ležanje na zmeraj novem ležišču. Še kakšna 'prijaznost' bi se našla – tudi v prid trgovca. 'Prijaznost' pogosto pripelje do evforije med kupci in do prodajnih uspešnic. In ko smo že vsi tako zadovoljni, kupci in prodajalci, kdo bo zgrinjal črne oblake s 'pretirano resnicoljubnostjo'? A včasih se je le dobro ozreti še po garanciji, ne tisti 25-letni, ampak po 'garanciji blagovne znamke'.